De eerste dans

Bollen van goud
Rolden uit het bed
Je had verschillende gezichten
Ze hielden allemaal van mij

De bloemen die jij me gaf
In een winter in San Telmo
Op het dak
Die hebben ze al weggehaald

Je nam mijn hand
Tijdens de eerste dans
En hij bleef, comfortabel
Alsof ik hem al kende
Uit een droom
Kan het zijn?

Zoals jouw glimlach
Jouw snor
Jouw sproeten
Ach, jouw sproeten
Waar ik zo gek op was
Jouw diepe navel
Jouw ogen van mos
Als een bos in dauw

Ik ben hier
En jij ging weg
Ik vond jouw haren op het kussen
En zeg je naam hardop

Golven breken in de vloedlijn
Een lied
Iemand zingt van liefde

Stamp geen krabben plat
Maar luister
Ik ben de wind
Ik fluister in je oor
Ik streel je wangen
Ik speel met je haar
Je sjaal

Ren met me mee
Over stranden
Tot waar
Katten kunnen vliegen

Over Merkproducten

Freelance journalist
Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie